A szelén hatása

597
A szelén hatása

A szelén a görög mitológiából ismert Selene Holdistennőről kapta a nevét roppant találó módon. A szelénnek akárcsak a Holdnak, két oldala van. Káros hatását viszonylag korán felismerték, azonban az utóbbi időben folyó intenzív kutatások pozitív hatását is igazolták. Sikerült bizonyítani, hogy pótlásával a hiánytünetek küszöbölhetők.

A szelén a jód után a második mikroelem, ami egyes betegségek kezelésében, megelőzésében fontos szerepet játszik. Szervezetünkben csak nyomokban fordul elő, de a szelén hatása jelentős testünk működésében. Antioxidáns hatású ásványi anyag. A szelént az oxidációt gátló hatása miatt gyakran használják baktérium-és gombaölő, valamint a rákos sejteket megsemmisítő hatása miatt is.

Az utóbbi évtizedek kutatásai arra is rávilágítottak, hogy a szelén szerepet játszik korunk szív-és érrendszeri betegségeinek megelőzésében. A sejtkárosító szabadgyök termeléshez vezetnek olyan állapotok, mint a fokozottan szennyezett levegő, a különféle stresszhelyzetek, valamint a környezetünkben található különféle vegyszerek. Ez a folyamat az egyes szervek elváltozásaihoz vezethet. Ilyenek a következők: szívproblémák, bőrön jelentkező gyulladásos betegségek, stroke, az asztma, daganatos elváltozások, diabetes.

A szelén hatása, a szelén mire jó?

  • Hatással van az egészséges szívműködésre
  • Gyulladáscsökkentő hatású
  • Pikkelysömörre és ekcémára jótékonyan hat
  • Haj korpásodását csökkenti
  • A szívinfarktus kockázatát mérsékli
  • A téli időszakban az antivirális hatású

A szelén hiány tünetei

  • Csökkent pajzsmirigy működés
  • Fáradtság érzet
  • Mentális fáradtság
  • Nőknél vetélés, férfiaknál alacsony spermiumszám
  • Immunrendszer gyengülése
  • Izmok sorvadásos elváltozásai

A szelénhiány azoknál jelentkezhet, akik helytelenül táplálkoznak, esetleg felszívódási problémáik vannak.

Hazánk Európában a mérsékelten szelénhiányos országok közé sorolható. Ennél fogva nekünk kell gondoskodnunk ennek pótlásáról. Magyarországon a pajzsmirigy betegségek illetve a női és férfi meddőség problémája összefüggésben van a szelén hiányával. Meddő férfiak vizsgálata során mutatták ki, hogy napi 100 mikrogramm szelén 3 hónapos szedése javította az ondósejtek vándorlási képességét.

Miben van szelén? A szerves szelén előfordulása

Elég sok étel tartalmaz szelént, ezek rendszeres fogyasztásával részben, vagy teljesen ki tudjuk elégíteni a szervezet szelén igényét.

Szelén tartalmú ételek

A szelént bevihetjük szárnyas húsok, vörös húsok, citrus félék, hagyma, paradicsom, lencse, brokkoli, teljes kiőrlésű gabonafélék által.

Tippünk: ha értékes női vitamint keresel, kattints ide → Multivitamin for woman

Az igazán jó étrend-kiegészítőket az usamedical.hu oldalon találod.

Kattints a képre és a kedvezmény is a tiéd lehet!

Szelén tabletta

Kereskedelmi forgalomban kapható a szelén tabletta, vitaminok és étrend-kiegészítők összetevőjeként is árusítják.

A helyes mennyiség napi 150-200 ug, azonban az optimális hatás elérése érdekében javasolt, a személyre szabott beállítás.

Cikkünk semmilyen módon nem alkalmas öndiagnózis felállítására, ismeretterjesztő, informatív jellegű. Ha tapasztalod a fenti tünetek valamelyikét, konzultálj orvosoddal!