Bármilyen furcsa, az egészségügynek ma már alapvető eleme a marketing. Lássuk csak, miről is van szó pontosan!
Ma már az orvosok és egészségügyi szervezetek is építenek márkát és kutatnak páciensek után. Ennek érdekében pedig megszólítják az érintett célcsoportot, információkat szolgáltatnak a hitelességük kiépítéséért és meggyőző erejű, páciensektől érkező tapasztalatokat mutatnak be az új érdeklődőknek.
Ahhoz, hogy az egészségügyi marketing elérje célját, legalább két dolgot jól kell csinálniuk:
- az emberek szükségleteit motiválóan kell párhuzamba állítaniuk az egészségügyi szolgáltatásokkal,
- vonzó páciensélményt kell nyújtaniuk, amit leginkább a modern, újszerű technológiák felvonultatásával és a gyors, rugalmas ellátással érhetnek el.
Amikor orvost keresünk, erősen befolyásol minket a bizalom kialakulásának lehetősége. Az, hogy látjuk -e a kínálkozó egészségügyi intézményben, szakorvosokban azt a szakmai tudást, ami garantálhatja gyógyulásunkat. A mai internetes világban a érintettek ezt elsősorban a weboldalon keresik. Olvasgatják a blogbejegyzéseket, megnézik a videókat és böngészik az elérhető tartalmakat. Kapaszkodót, vonzerőt keresnek, amit az igényes tartalmakban általában meg is találnak.
Kiemelkedni a versenytársak közül az egészségügyben sem könnyű, de megvannak rá a megfelelő módszerek.
Egyik lehetőség a koordinált márkakommunikáció, a stabil jelenlét a digitális térben, mint webhely és közösségi média, ahol egyensúlyban kell lennie a küllemnek és a funkcionalitásnak. Így a vélemények gyűjtése és publikálása is lényegesen könnyebb. Már jól használható a telemedicina és az egészségügyi mobilalkalmazások, melyek egyre népszerűbbé válnak.
Másik lehetőség a Google keresőben való előnyös helyezés a releváns kulcsszavakra. Itt egy-egy betegségről, tünetről szóló cikk is páciensszerző lehet.
Emellett a hirdetés is működőképes, a PPC hirdetések erősítik a márkatudatosságot.
Természetesen a különböző platformokról begyűjtött vélemények nem biztos, hogy mindig azt tükrözik, amit szeretnénk. Az egészségügyi szervezetnek hasznosítania kell a beérkezett visszajelzéseket, hogy még jobban megfelelhessen a páciensek igényeinek. Így lesz kölcsönös érdek a színvonalas, betegbarát ellátás, aminek mindenki örül.