Vérnyomáscsökkentő házilag

153
edzés

Sajnos manapság nem túlzás kijelenteni, hogy a magas vérnyomás civilizációs betegség, hiszen a lakosság jelentős részét érinti. Elsősorban az egészségtelen táplálkozás, az elhízás és a mozgásszegény életmód vezetnek magas vérnyomáshoz. Habár a genetikának is komoly szerepe van abban, ha valaki megbetegszik, azonban természetes módszerekkel hatékonyan csökkenthető a betegség kialakulásának esélye.

A mozgás szerepe

Az ülő életmód és az abból eredő problémák rengeteg embert érintenek. A hetente több alkalommal minimum harminc percen át végzett aerob állóképességi edzéssel hatékonyan elkerülhető a magas vérnyomás. Arra viszont ügyelni kell, hogy a magas intenzitással járó edzéstípusokat a már kialakult magas vérnyomással küzdők számára nem a legoptimálisabbak. Különösen abban az esetben, ha szívbetegséggel küzdesz vagy már évek óta nem sportolsz.

Ha bizonytalan vagy, esetleg különféle betegségekkel küzdesz, akkor érdemes lehet egy hozzáértő, nagy tapasztalattal rendelkező edző segítségét kérned, aki fokozatos terheléssel, az állapotod figyelembevételével bevezet a mozgás világába.

A mozgás az egyik természetes vérnyomáscsökkentő, a táplálkozás pedig a következő.

A táplálkozás szerepe

Nem hiába hallani gyakran, hogy az vagy, amit megeszel. A szív- és érrendszeri betegségek leginkább a helyes táplálkozással előzhetők meg. Érdemes a táplálkozásban előtérbe helyezni a gyümölcsöket, zöldségeket, teljes kiőrlésű gabonákat és főként a magas omega-3 tartalmú ételeket. A feldolgozott élelmiszereket pedig messziről kerülni kell, legalábbis drasztikusan csökkenteni kell mennyiségüket az étrendben.

A professzionális segítség ez esetben is jól jöhet, így érdemes lehet egy dietetikussal vagy táplálkozási tanácsadóval felvenned a kapcsolatot. A személyre szabott diéta még inkább megkönnyítheti a dolgod és így kisebb eséllyel fogod negatívan felfogni az új táplálkozási szokásokat.

A vérnyomáscsökkentő gyógynövények sokat segíthetnek, érdemes informálódni ezen a területen.

Gondolkodj komplexen

A legjobb, ha teljes életmódváltást alkalmazol, mintsem egy-két dolgon változtatsz. Természetesen a kis lépések is sokat számítanak, ezekkel is sokat tehetsz egészséged érdekében. Változtatni semelyik korban nem késő. Akár fiatal vagy, akár időskorú vagy még idősebb, a kezedbe veheted a sorsod és hatékonyan felléphetsz a magas vérnyomás ellen. Szükség esetén bátran keresd fel azokat a szakembereket, akik segíteni tudnak téged az életmódváltás olykor rögös útján.

Cikkünk semmilyen módon nem alkalmas öndiagnózis felállítására, nem tekintendő terápiás javaslatnak, csupán ismeretterjesztő, informatív jellegű. Ha tapasztalod a fenti tünetek valamelyikét, konzultálj orvosoddal!