Mitől lehet igazán hatékony egy magnézium termék?

73
nő az erdőben

A magnézium típusairól és hasznosulásáról beszélgettünk Jake Crossmannal, Nutrition Specialist (CNC-NASM). Kíváncsiak voltunk a magnézium termékek hatékonyságára és az eltérő magnéziumformákra.

Miért olyan fontos a szervezet magnéziumszükségletének kielégítése, és hogyan érhetjük ezt el?

A magnézium elengedhetetlen az egészséges testi funkciókhoz, mert részt vesz az izomműködésben, az idegi ingerületátvitelben és az anyagcsere számos folyamatában. Egyes tanulmányok szerint a magnézium hiánya összefüggésbe hozható olyan betegségekkel, mint a szívbetegségek vagy a cukorbetegség. Természetes forrásai közé tartoznak a zöld leveles zöldségek, hüvelyesek, diófélék és teljes kiőrlésű gabonák. Az étrend-kiegészítőként szedett magnézium viszont segíthet azoknak, akik nem tudnak elegendő mennyiséget bevinni az étrendjükből. A megfelelő formát érdemes választani, hogy elkerüljük a gyomorproblémákat és a rossz felszívódást.

Mi határozza meg egy magnézium termék hatékonyságát?

A magnézium hatékonyságát több tényező is befolyásolja. Az egyik legfontosabb a magnézium típusa és az, hogy a szervezet milyen mértékben tudja azt hasznosítani. Nem minden magnézium egyforma; egyesek sokkal hatékonyabban szívódnak fel, mint mások. Például a magnézium-oxid biológiai hasznosulása körülbelül 4%, ami meglehetősen alacsony. A magnézium-glicinát vagy biszglicinát viszont sokkal hatékonyabb, mivel a glicin aminosavval alkotott kötése elősegíti a felszívódását.

Beszéljünk részletesebben a magnéziumformákról! Melyek a leggyakoribbak, és miért van ilyen jelentős különbség közöttük?

Többféle magnéziumforma létezik, amelyek a biológiai hasznosulásban és a szervezetre gyakorolt hatásban különböznek. A magnézium-oxid az egyik leggyakrabban használt forma, mert olcsó, de sajnos az egyik legkevésbé hatékony, mivel alig szívódik fel. A magnézium-citrát egy másik forma, ami jobb felszívódási aránnyal rendelkezik. Azonban a legjobban hasznosuló forma a kelátos kötésű magnézium-glicinát vagy más néven biszglicinát, ami két glicin molekulát tartalmaz, amelyek egy magnézium molekulához kötődnek. Ez a kötés jobb biológiai hasznosulást biztosít, mert a glicin elősegíti a felszívódást és javítja a tolerálhatóságot.

Az USA Medical terméke milyen előnyökkel bír a magnézium-biszglicinát tekintetében?

Termékünk „fully reacted” magnézium-biszglicinátot tartalmaz, ami azt jelenti, hogy minden egyes molekulában teljes a kötés, biztosítva a maximális felszívódást. Ez a forma kíméli a gyomrot, és a lehető legjobban szívódik fel, ellentétben más formákkal, amelyek vizet vonnak el a belekből, és csak kis részben hasznosulnak. A magnézium-biszglicinát különlegessége, hogy a glicin aminosavnak köszönhetően stabilabb a kötése, így kevésbé okoz mellékhatásokat és hatékonyabb a szervezet számára. Ezért ez az egyik legideálisabb forma, ha valaki magnézium-kiegészítőt keres.

A kupon az usamedical.hu webáruházban egy alkalommal használható fel a teljes áron értékesített termékekre. Más kuponkódokkal, kedvezményekkel nem összevonható. Akciós termékekre és csomagajánlatokra nem váltható be.

Hogyan tudhatjuk, hogy elegendő magnézium van a szervezetünkben?

Ha valaki egészségesen táplálkozik, sok zöld leveles zöldséget, hüvelyeseket és magvakat fogyaszt, akkor általában megfelelő a magnéziumszintje. Azonban bizonyos életmódbeli tényezők vagy egészségügyi állapotok miatt előfordulhat, hogy még így is hiány lép fel. Az egyik legbiztosabb módja annak, hogy megtudjuk, elég magnéziumot kapunk-e, egy laboratóriumi vérvizsgálat. Ha pedig valaki gyakran tapasztal izomgörcsöket, fáradtságot vagy fejfájást, akkor érdemes konzultálnia egy orvossal, és megfontolni egy magnézium-kiegészítő szedését, különösen a jól felszívódó formákból, mint a magnézium-biszglicinát.

Melyek a magnéziumhiány leggyakoribb jelei, és milyen következményekkel járhat, ha nem jutunk hozzá elegendő magnéziumhoz?

A magnéziumhiány tünetei sokfélék lehetnek, és gyakran nem specifikusak, ami megnehezítheti az azonosítását. Gyakori jelei közé tartozik a fáradtság, izomgörcsök vagy izomgyengeség, szívritmuszavarok és fejfájás. Súlyosabb hiány esetén mentális tünetek is megjelenhetnek, mint például szorongás, depresszió vagy zavartság. Ha tartósan nem jutunk hozzá elegendő magnéziumhoz, az hosszú távon növelheti a szívbetegségek, magas vérnyomás, csontritkulás és anyagcserezavarok kockázatát.

Köszönjük a részletes információkat!

Cikkünk semmilyen módon nem alkalmas öndiagnózis felállítására, nem tekintendő terápiás javaslatnak, csupán ismeretterjesztő, informatív jellegű. Ha a fenti tünetek, információk érintenek, mielőtt bármit is tennél, bármin is változtatnál konzultálj orvosoddal!