A kivi jótékony hatása

24
kivi

Az egyik legnépszerűbb hétköznapi gyümölcsünk a kivi és zseniálisabb finomság, mint gondolnánk. De vajon mitől lesz ez a nemcsak ízletes, de különösen egészséges gyümölcs különb a többinél?

Fellelhető benne C, E és K-vitamin, emellett magnézium, kálium és foszfor, amik megannyi előnyös folyamatot indíthatnak meg szervezetünkben.

A kivi szerepet játszhat a vérnyomás csökkentésében, erősíti az immunrendszert, így könnyebben elbánhat testünk az esetleges vírusokkal. Sőt, megelőzheti a daganatos betegségeket, a vakság kialakulását, a korai öregedést, elhízást, valamint a szív- és érrendszeri betegségeket. Ezen felül hatékony székrekedés ellen, mivel segít az emésztésben, illetve alvásunkra is jó hatással lehet, ha esetleg alvászavarokkal küzdünk.

Az Osloi Egyetemi Kórház kutatásai alapján állítható, hogy a kivi gyümölcshús rengeteg antioxidánst (luteint) tartalmaz. Éppen ennek köszönhető vérnyomáscsökkentő hatása.

Naponta három darab kivi elfogyasztása meghaladja a napi 1 alma hatékonyságát. Bár erős hatása van, komoly vérnyomás problémákkal rendelkezőknek önmagában nem jelent megoldást. Ilyen esetben továbbra is a vérnyomáscsökkentő gyógyszerek a javasoltak. Alacsony cukortartalma miatt cukorbetegek is bátran fogyaszthatják.

Sajnos tökéletes semmi sem lehet, a kivinek is van hátulütője. Veseproblémák esetén óvatosnak kell lennünk, ugyanis a kálium túlzott mennyiségben komoly károkat okozhat. Ezen kívül szívgyógyszer szedése esetén is kockázatos lehet a túlzásba vitt fogyasztás. Allergiás reakciók léphetnek fel, ha esetleg a kelleténél többet fogyasztunk. Előfordulhatnak bőrproblémák, amik a csaláncsípéshez hasonló kiütésekkel jelennek meg bőrünkön.
Tudjuk jól, hogy a jóból is megárt a sok, de egészséges mennyiséget fogyasztva határozottan pozitív hatásokat érhet el a kivi a szervezetünkben, így bátran buzdítjuk olvasóinkat fogyasztására!